Neschovávejte svojí kreativitu jen pro papír. Ukažte jí ve formě web designerství.

Velké množství webových stránek si zakládá na vzhledu. Protože jak dobře víme, člověk jako takový nejvíce vybírá především očima. Avšak často se stává, že ne každý dokáže dát dohromady správnou kombinaci obrázku nebo vybrat font písma tak, aby vše krásně ladilo a vyjádřilo samotnou podstatu věci. Potom takové stránky nejen že člověka neupoutají, ba dokonce odradí od opakované návštěvy. Proto je dobré celou věc předat do povolaných rukou.

Hned na začátek by bylo dobré vysvětlit, co to vlastně webdesign je. Jedná se o průnik vizuální komunikace, obsahové strategie a interakčního designu. Webdesigner má tedy za úkol vytvořit vizuální systém, který vhodným způsobem strukturuje a vzájemně propojuje vše tak, aby bylo dosaženo co největší účinnosti vzhledem k cílům webu.

Ale samotný kreativní duch nestačí. A pokud byste rádi byli v tomto oboru dobří, je zde pár zásad, které je při této práci dobré dodržet. Rozhodně je dobré při úpravě webu dát pozor na jeho smysluplnost. Pokud jsou na stránkách texty, ať jsou jasné, krátké a výstižné. Je důležité, aby po střetu člověka s daným textem během pár chvílí bylo jasné, o čem je. Web musí být příjemný. Cílem je, aby si ho lidé užili a vyvolal v nich kladné pocity. Zde přijdou na řadu grafické prvky, barvy a obrázky. Nezapomeňte na přesvědčivost a emocionální propojení. Pokud jsou tyto dvě vlastnosti správně propojené, zanechají v návštěvníkovi kladný pocit a ten začne takové stránky navštěvovat pravidelně. A především proto, že ho to baví.

Web musí být důvěryhodný. Uživatelé by měli mít důvěru k provozovateli takového webu, aby dokázali provést danou akci, ke které web vybízí.

Vsaďte na intuitivnost. Zjednodušte to zákazníkovi. Aby například ovládání webu bylo uzpůsobeno mentální stránce návštěvníků daného webu. Dbejte na dobře navrženou informační architekturu (použitelnost). V dnešní době rozhodně není na škodu věnovat chvilku zdokonalení dostupnosti a přístupnosti. Čím dál, tím častěji se stává, že zákazník na danou problematiku narazí po cestě z práce na svém mobilním telefonu, nebo na tabletu. Rychlost načtení stránky a její pevná struktura rázem potěší. A poslední bod se týká dostatečné nalezitelnosti. Ne vždy ale tento bod bývá v rukou webdesignera. Ale pokud ano, čím více bude na očích, tím jistější je získání pravidelného návštěvníka. A o to přeci jde.

Jedná se o poměrně mladý obor. Byť existují školy, kde je webdesignu věnován dostatečný prostor, většinu poznatků získá člověk sám. Což nestaví hranice vašemu umění a osobnímu rozvoji. Je plno různých seminářů a knížek, které Vám pomohou se do toho dostat.

Na závěr bych chtěla přidat ještě dvě rady z vlastní zkušenosti. První je, rozhodně se toho nebojte a zkoušejte. Zkoumejte bod po bodu tak dlouho, dokud se Vám nezačne jevit jako přirozený. Jedině vytyčením cíle a splněním daných požadavků bez ústupku se opravdu dostanete do podstaty věci. Přistupujte k jazyku jedniček a nul jako kdyby to byl papír, ze kterého chcete složit origami. Musíte přesně vědět, kde ohnout a jak moc přitlačit spoj, aby z toho vznikl požadovaný výsledek. A za druhé, nezapomeňte své práce v průběhu tvorby ukládat. Mnohdy se to opravdu vyplatí. Tak hodně štěstí.